Vad behöver du hjälp med? Vår kundtjänst- och reklamationsavdelning finns för att stötta dig som behöver hjälp efter att handlat hos oss. På den här sidan hittar du också information runt frågor som ofta uppstår efter köp.
I vår kunskapsbank hittar du råd och tips kring användning. Här kan du läsa på kring hur du bäst använder din luftvärmepump och exempelvis få tips kring hur du kan få en större besparing.
» Till att använda luftvärmepump
Vi har också satt ihop flera instruktionsfilmer kring hur du sköter din luftvärmepump.
» Till Polarpumpens instruktionsfilmer
För luftvärmepumpspaketen i IKEA-samarbetet gäller 6 års garanti på produkt och installation. Skulle din luftvärmepump behöva repareras under garantitiden, kommer denna att lagas utan kostnad, under förutsättning att garantivillkoren uppfylls.
Behöver du reklamera en vara? Läs mer om hur du går tillväga för att skicka in en reklamation.
I våra köpvillkor hittar du mer information kring ångerrätt, fraktskador och annat som du kan undra över efter köp.
Vi på Polarpumpen tycker att det är viktigt att du får den hjälp du behöver. Vi vet att vi säljer produkter som är tekniskt komplexa och som du som kund förhoppningsvis inte måste köpa särskilt ofta. Därför ser vi till att våra säljare och vår kundtjänst har den kompetens som krävs för att du ska få hjälp och vägledning, när du vill förbättra ditt hus.
Det smidigaste sättet att kontakta oss är via våra kontaktformulär. Här hittar du också svar på vanliga frågor.