Sveriges största installatörsnät
prisjakt stjärnor4,6
Delbetalning med Svea

Reklamation

Här hittar du information om du vill reklamera ditt köp.

Leveransförseningar

På grund av Covid-19-epidemin, så kan försändelser komma att bli försenade då vissa av våra leverantörer har haft stopp i sin produktion. Vi försöker i största möjliga mån hålla våra kunder informerade angående de leveransdatum vi får till oss.

Har du ändå frågor angående leveranstid ber vi dig ställa dessa frågor genom att svara på det mail du fick med din orderbekräftelse. Vi kommer ta hand om din fråga så snart vi kan.

Handläggningstider reklamationer

På grund av Covid-19 -epidemin har vi längre handläggningstider än i normala fall. Handläggning, reservdelar och även tid för reparationen av installatör kan ha längre ledtider.

Du kan alltid chatta med vår support eller maila din fråga till [email protected]

Reklamera ett köp

Konsumentköplagen ger dig rätt att reklamera en vara under förutsättning att varan är behäftad med ursprungsfel. Men vänta inte med att påtala felet. Vänligen fyll i vårt reklamationsformulär och invänta respons innan du skickar tillbaka några varor. Vi kontaktar dig med de uppgifter som du behöver för att skicka tillbaka varorna till oss.

Så här gör du din reklamation

Du gör din reklamation genom att fylla i reklamationsformuläret. För att vi ska kunna behandla en reklamation, måste alla fält i reklamationsformuläret vara ifyllda. Gå därför igenom alla stegen nedan, innan du går till reklamationsformuläret i sista steget.

1. Modellbeteckning och serienummer

Skriv ner modellbeteckning och serienummer för produkt. För luftvärmepumpar hittar du information om modellbeteckning och serienummer här.

2. Hitta ditt ordernummer

Ordernumret finns i ämnesraden i mailet du fick som orderbekräftelse.

3. Ta reda på ditt installationdatum

Kolla upp när installationen genomfördes.

4. Felbeskrivning

Var noggrann när du skriver felbeskrivningen så går din handläggning snabbare. Om du exempelvis meddelar oss, vilken felkod produkten uppvisar, går det fortare för oss att reda ut vad det är för problem och se till att rätt åtgärder vidtas.

5. Till reklamationsformuläret

Nu är du redo att fylla i vårt reklamationsformulär. Observera att alla fält måste vara ifyllda för att vi ska kunna behandla reklamationen.

Vi tar bara emot reklamationer på varor som är köpta via Polarpumpen. Har du inte köpt installationen via oss hänvisar vi till den installatör du anlitat.

Ta mig till reklamationsformuläret!

Vad händer efter lagd reklamation?

Har du gjort en reklamation och undrar vad som händer nu? Hitta mer information via länken nedan.

Vad händer nu?

Viktigt

Om du har garanti kvar på din pump så står inte du för några kostnader vid fabrikationsfel eller (om du även beställde installation utav oss) installationsfel.

MEN om vi inte kan konstatera något fel när vi är ute på plats eller om felet beror på handhavande eller slitage, så kommer kostnaden att debiteras dig som kund. Därför är det viktigt att felet måste kunna konstateras när montören är på plats.

Mer information

Konsumentköplagen 1990:932
E-handelslagen 2002:562
Konsumenttjänstelagen 1985:716

Pröva tvister med hjälp av utomstående organ

Allmänna Reklamationsnämnden ARN
EU-kommissionens Juridikportal för gränsöverskridande handel

Vid eventuella tvister i samband med reklamation så följer vi naturligtvis Allmänna Reklamationsnämndens beslut.