Fri frakt vid installation
Installerar i hela landet
Endast certifierade installatörer

Polarpumpen en del av Bygghemma Group

År 2017 blev vi på Polarpumpen en del av Bygghemma i och med att Bygghemma gick in som ny majoritetsägare i Polarpumpen.

Om Bygghemma Group

Bygghemma Group är en ledande e-handelskoncern som erbjuder ett oöverträffat sortiment av välkända varumärken och egna varumärken inom byggvaror och heminredning. I gruppen arbetar idag cirka 500 medarbetare och omsätter drygt 3 miljarder. Bygghemma.se grundades 2006 och har expanderat till en nordisk koncern med 21 webbutiker: bygghemma.se, bygghjemme.no, byghjemme.dk, taloon.com, netrauta.fi, talotarvike.com, frishop.dk, byggshop.se, badshop.se, golvshop.se, stonefactory.se, trademax.se, trademax.no, trademax.dk, trademax.fi, chilli.se, furniturebox.se, furniturebox.no, furniturebox.dk, furniturebox.fi, kodin1.fi och polarpumpen.se.

Ett naturligt samarbete

Att bli en del av Bygghemma var ett naturligt steg för Polarpumpen, som ger många fördelar för båda bolagen.

En extra skjuts inför nordisk expansion

Martin Gerre, Polarpumpens grundare och VD, ser förvärvet som avgörande för att lyfta bolaget till nya höjder.

- "Vi har haft många spekulanter genom åren men Bygghemma är ett starkt bolag och de har vårt fulla förtroende. De har gjort den här resan flera gånger och sitter på både kunskap och erfarenhet som är väldigt värdefull och effektiv inför vår kommande expansion i Norden", meddelar Martin.

Polarpumpen har länge dominerat den svenska näthandeln gällande värmepumpar. Mycket beror på att man tidigt såg att det fanns en möjlighet att kunna sälja både värmepumpar och installationer - ett koncept som tidigare inte funnits på nätet.

Nu höjs ribban och siktet riktas mot den nordiska marknaden.

Ett ömsesidigt utbyte ligger till grund

Affären innebär inte bara ett extra krafttag för Polarpumpen, även Bygghemma ser stora möjligheter i värmepumpar och att fylla luckor i det egna sortimentet.

- "Bygghemma och Polarpumpens kunder tillhör ofta samma målgrupp. Vi var tidiga med att hitta ett unikt koncept, vilket gör att vi besitter väldigt mycket kunskap inhouse inom ett produktområde som är nytt för Bygghemma. Det gör att vi har ett värdefullt utbyte av varandra och jag tror att vi där har goda utsikter till ett mycket lyckat samarbete", säger Martin.

Bolagen drivs vidare som separata bolag.